Підсумки проведення декади методичного об’єднання природничої освітньої галузі

Відповідно до річного плану методичної роботи Охтирської  загальноосвітньої школи     І-ІІІ ступенів №3 Охтирської міської ради на 2018-2019 навчальний рік  з    08.10 – 19.10.2018 року в школі проходила декада методичного об’єднання природничої освітньої галузі.

Метою проведення декади вчителі – предметники визначили:

  • розвиток і поглиблення знань з програмового матеріалу;
  • розвиток пізнавального інтересу до біології, хімії, екології, географії, природознавства та основ здоров’я;
  • розвиток інформаційної компетентності учнів через активне використання Інтернет-ресурсів для пошуку та обробки інформації;
  • формування навичок самоосвітньої компетентності шляхом залучення учнів до проектної, дослідницько-пошукової діяльності;
  • розвиток нестандартного мислення, творчої активності дітей;
  • формування соціальної компетентності через виховання свідомого ставлення учнів до природи, її багатств та її захисту;
  • розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя;
  • формування комунікативної компетентності через застосування інтерактивних форм позакласної роботи.

Відкрилась декада оглядом науково-популярної преси «Найдивовижніші біологічні та хімічні відкриття XXI століття, під час якого учні ознайомилися з новими винаходами в біології та хімії, ознайомилися з нещодавно відкритими видами рослин та тварин. З метою розвитку творчого мислення, ініціативи, уміння працювати з додатковими джерелами знань природнича декада продовжилася  виставками учнівських робіт з таких тем як: «Здоровий спосіб життя», «Мальовничими стежками України». Протягом декади вчителі провели відкриті уроки. У 5-В класі учитель Савченко О. В. провела відкритий урок на тему: «Атоми й молекули. Рух молекул. Дифузія. Практичне заняття. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні». Учитель географії Васильченко І. С. у 10-Б класі провела відкритий урок на тему «Особливості господарства країн Європи. Первинний сектор економіки». Учитель біології Пилипенко Н. В. провела  урок в 11-Б класі на тему «Клітинна інженерія». Учитель Косенко Л.М.  завершила цикл відкритих уроків темою «Комахи: будова, спосіб життя, різноманітність, роль у природі та житті людини» в    7-А класі. Для розвитку життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя, учителі Косенко Л. М. та Савченко О. В. провели виховні заходи на теми: «Подорож країною здоров’я», «Бережи здоров’я змолоду». З метою виховання екологічно грамотної особистості школяра, вчитель біології  Косенко Л. М. провела відкритий захід «Екологічний бумеранг». З тією ж метою, вчитель Пилипенко Н. В. для учнів 10-11 класів організувала Екологічну акцію до Міжнародного дня довкілля з анкетуванням містян. Дана робота проводилася в рамках екологічного інформаційного проекту «Листопад». Дане анкетування було розміщене в соціальній мережі «Фейсбук», у якому взяло участь близько 200 мешканців міста. Розвиток інформаційної та дослідницької компетентності учнів продовжився такими заходами  як:  QR-вікторина «Кращий знавець біології» та захистом проектних робіт на тему «Профілактика вірусних захворювань». Пізнавальний інтерес учнів до предметів природничої освітньої галузі  вчителі формували з використанням перегляду цікавих кінофільмів. До Міжнародного дня захисту від стихійних лих з метою узагальнення та закріплення знань про надзвичайні ситуації та порядком дій у них, повторення алгоритму порятунку людей та надання їм невідкладної допомоги, учитель Савченко О.В. провела кінолекторій «Індивідуальний захист під час природних катастроф» для учнів 8-х класів. Кінолекторій «Цікаво знати», організований учителем біології Пилипенко Н. В. поглибив знання учнів про організм людини. Діти переглянули такі відеофільми: «Як серце перекачує кров», «Як їжа впливає на ваш мозок», «Переваги здорового нічного сну», «Що відбувається під час струсу мозку». Географічний відеозал, організований вчителем Васильченко І. С., ознайомив дітей з цікавими особливостями материка Африка. З метою активізації  творчої й пізнавальної діяльності учнів,  формування в них сталого інтересу до вивчення біології, реалізації виховного потенціалу предмета вчитель Пилипенко Н. В. провела природничу гру «Найрозумніший» для учнів 10-х класів. Косенко Л.М. провела вікторину «Цілющі рослини» для учнів 6-х класів. З метою формування підприємницької компетентності, виховання естетичного смаку, любові до природи, креативності та мотивації до вивчення біології учитель Пилипенко Н. В. організувала майстер-клас «Краса, непідвладна часові», протягом якого учні знайомилися з методикою створення наукового гербарію та картин з гербарію. Діти ознайомилися з технологією засушування квітів для максимального збереження їх кольору та форми, творчо підійшли до виготовлення картин. 
З метою формування в учнів наукового світогляду, основних життєвих компетенцій учитель біології Пилипенко Н.В. організувала для учнів біолого-хімічного профілю віртуальну екскурсію «Методи вивчення спадковості людини». Учні мали можливість переглянути відеофрагменти методів генної терапії та ознайомитися з основними методами діагностики спадкових хвороб людини. Використання індивідуальних та групових видів робіт, активних та інтерактивних методів стимулювало учнів до участі в заходах, сприяло встановленню тісного співробітництва між вчителем та учнями.  Форми та методи роботи відповідали рівню розвитку дітей, проводилися в рамках діяльнісного, компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходів. Декада виявилася насиченою, цікавою, довела, що природничі науки корисні в сучасному світі й захоплюють своїми цікавими фактами та відкриттями.