Дуже часто і вчителі, і учні, і їх батьки уявляють математичні задачі, як непідйомний вантаж, валізу, яка сповільнює рух школярів сходинками знань. А якщо уявити, що текстові математичні задачі – це цеглина, фундамент, на який можна впевнено стати й крокувати далі математичними стежинами? Які ж складові успішного розв’язку задачі?
Саме це питання розглядалося на майстер-класі, який провела вчитель Алла Руденко. Педагог поділилася панорамою методичних знахідок з розвитку критичного мислення учнів НУШ під час розв’язування сюжетних задач.
Проаналізувати задачу ефективно допомагає конструктивний діалог. Учителі переконалися, що для цього можна використати шість критичних запитань, побудованих на загальновідомій таксономії навчальних цілей та результатів Бенджаміна Блума. Використання чек-листів під час складання скороченого запису задачі допомагають учням структурувати інформацію, чітко вималювати потрібну послідовність завдань.
Педагоги працювали в групах, створюючи блок-схеми розв’язку задачі відповідно до двох способів аналізу (синтетичного – від числових даних до запитання та аналітичного – від запитання до числових даних).